donderdag 26 maart 2015

Lief klein kindje

Lief klein kindje,

Na een moeilijke start gaat het met mama nu eindelijk wat beter. Maandenlang heb ik gevochten tegen de ziekte die 'depressie' heet. In het begin besefte ik niet dat ik ziek was maar na maanden 'overleven' stortte ik in en kreeg ik eindelijk professionele hulp en medicijnen.
Je grote broer en zus logeren in pleeggezinnen omdat mama ervoor heeft gekozen eerst beter te worden en sterk te worden zodat ik straks goed voor jullie alle drie kan zorgen!
Vanaf het begin dat we wisten dat je er was was je meer dan welkom! Het was verdrietig dat ik door mijn ziekte niet zoveel kon voelen voor jou, voor papa en voor je broer en zus. Dat had niets met liefde te maken! Dat had alles met de depressie te maken. Toch voelde ik me er erg schuldig over omdat ik blijf hoorde te zijn en op een roze wolk hoorde te zitten. De wolken waren echter niet roze maar eerder grijs en somber.
Nu, 21 weken nadat we jouw komst ontdekten ben ik ruim 26 weken in verwachting van jou! En weet je wat nu zo bijzonder is... ik heb voor het eerst verlangen gevoeld. Liefde ervaren. Dromen gekoesterd waarin jij de hoofdrol speelde. Gelukkig hebben de medicijnen de depressie neergehaald en kan ik eindelijk zijn wie ik eigenlijk ben en liefde voelen en ervaren voor jou, papa en je broer en zus! Wat overweldigend. Wat heb ik veel liefde in me! En wat word ik er warm van.
Lief klein kindje, na een moeilijke start kan ik nu echt met veel liefde naar jouw komst uitkijken. Ik koester jouw trapjes, jouw bewegingen als je anders gaat liggen en de schokjes die ik voel als je de hik hebt. Je bent de hele dag bij me. Zelfs papa is niet zo veel bij me als jij! Als ik alleen ben of me een beetje somber voel begin jij te bewegen in mij en word ik warm want dan weet ik dat ik niet alleen ben maar dat jij er bent!
Lief klein kindje, ik kijk uit naar jouw komst! Het zal even wennen zijn om je niet meer altijd bij me te dragen maar wat zal ik blij zijn als ik je ook echt kan zien, aanraken, ruiken en voelen.
Papa en ik werken heel hard aan jouw komst. In ons leven wordt een plekje voor jou ingeruimd, mama is een dekentje voor je aan het haken, papa is hard aan het schilderen om de bedjes klaar te krijgen en straks, als jij komt zijn we er klaar voor! Dan kan niets nog tussen jou en ons in komen te staan!

Heel veel liefs van mama

Geen opmerkingen:

Een reactie posten